توت میوه ای از درختان توت است که از خانواده موراسه هستند که سه گونه رایج تجاری توت سفید شامل توت سفید (Morus alba)، توت سیاه (Morus nigra) و توت قرمز (Morus rubra) که همگی دارای ارقام متعدد هستند.
توت سفید بومی شرق و مرکز چین است که توت قرمز بومی مناطق مرکزی و شرقی ایالات متحده است. و توت سیاه بومی آسیای غربی است (“Mulberry” – CRFG، 1997).
میوه های توت از نظر اندازه و طول متفاوت هستند، اما بیشتر آنها به اندازه یک شاه توت هستند. بسته به تنوع و رسیده بودن، توت ها می توانند طعمی بسیار شیرین تا طعم شیرین تند نشان دهند.
گفته میشود که میوههای توت سیاه با ترکیبی مساوی از شیرینی و ترش بهترین طعم را دارند و نام گونه توت خشک صادراتی لزوماً منعکس کننده رنگ میوه نیست: به عنوان مثال، میوه توت سفید می تواند سفید، اسطوخودوس یا سیاه باشد، در حالی که میوه توت قرمز می تواند به رنگ قرمز تیره تا تقریبا سیاه باشد.
کانال های بازاریابی
بسته به گونه، توت در ایالات متحده در طول فصل بهار یا تابستان می رسد. توت خشک گلستان و قرمز معمولاً در اواخر بهار آماده برداشت هستند، در حالی که توتهای سیاه تا اواسط تا اواخر تابستان میرسند.
توت میوه ای بسیار لطیف است. به همین دلیل، آنها به عنوان یک کالای تجاری کمبود داشته اند با این حال، تقاضای ایالات متحده برای توت تازه، به ویژه توسط سرآشپزهای رستوران های سطح بالا در کالیفرنیا در حال افزایش است، و قیمت دریافت شده برای توت می تواند به 10 تا 15 دلار در هر پوند برسد.
توت تازه به بهترین وجه به صورت محلی از طریق غرفه های مزرعه، بازارهای کشاورزان، فروشگاه های مواد غذایی خاص و/یا رستوران ها فروخته می شود.
توت میوه ای آشنا برای بسیاری از مردم خاورمیانه، آسیای مرکزی، قفقاز و خاور دور است، بنابراین احتمالاً بازاری مناسب برای محصول است (بهرام پور، 2010) (“بازاریابی طاقچه چیست؟
یکی دیگر از فرصت های بازاریابی با توت می تواند تبلیغات مزایای تغذیه ای آن باشد. توت سیاه خشک با رنگ تیره سرشار از آنتوسیانین است. رنگدانه آنتوسیانین در انواع میوه ها و سبزیجاتی که دارای رنگ قرمز، بنفش یا آبی هستند مانند زغال اخته، شاه توت، کلم قرمز و بادمجان رایج است.
تحقیقات نشان داده است که آنتوسیانین ها دارای فواید بسیاری برای سلامتی هستند، مانند خواص ضد التهابی و ضد سرطان، و خواصی که می توانند به کاهش خطر دیابت کمک کنند .
فروش انواع جذابی مانند توت پاکستانی (Morus macroura var. Pakistan) نیز می تواند علاقه مشتریان را برانگیزد. توت های پاکستانی طولانی تر از بسیاری از توت ها هستند و پوست آنها سفت تر است، بنابراین حمل و نقل و بسته بندی آسان تر است. آنها رنگ قرمز تیره تا تقریبا سیاه را نشان می دهند و طعم شیرین فوق العاده غنی دارند .
توت را همچنین می توان خشک، منجمد یا فرآوری کرد تا ارزش افزوده داشته باشد. توت به محصولاتی مانند محصولات پخته شده (کیک، کلوچه، پای و غیره)، مربا، آب میوه، رب و پالپ، شربت و شراب تبدیل شده است.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.